RESOCJALIZACJA PRZEZ KUCHNIĘ?
Od początku nowego roku szkolnego wznowiło działalność koło kulinarne. Zajęcia prowadzone są w wymiarze 2 godzin w tygodniu, w przygotowanej na I piętrze budynku szkoły, kuchni. Działalność koła kulinarnego w naszej placówce jest elementem usamodzielniania oraz resocjalizacji wychowanków. Wpisuje się ponadto w realizowany program wychowawczo-profilaktyczny szkoły.
Prowadzone działania mają aspekt wychowawczy, organizacyjny, prozdrowotny i profilaktyczny. Uczniowie wzbogacają swoją wiedzę na temat właściwego odżywiania się, kształcą praktyczne umiejętności kulinarne, które niezbędne są w dorosłym życiu. Wychowankowie zmieniają swoje nawyki, zachowania oraz postawy. Ważnym i jednym z podstawowych celów zajęć kulinarnych jest poznanie zasad zdrowego żywienia.
W zajęciach w I półroczu o wzięło udział łącznie 25 wychowanków wszystkich klas szkoły podstawowej oraz szkoły branżowej . Odbyło się 40 spotkań.
Zajęcia są atrakcyjne i cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony wychowanków.
Na koniec I półrocza została przeprowadzona wśród uczestników zajęć kulinarnych ankieta ewaluacyjna. Udział wzięło 19 uczniów. Wyniki ankiety:
Zajęcia kulinarne dla wychowanków są bardzo ciekawe (15 wypowiedzi) lub ciekawe (4)
Atmosfera zajęć jest bardzo dobra (13) lub dobra (6)
Dzięki zajęciom wychowankowie znają zasady BHP i higieny pracy w kuchni (11), zasady zdrowego żywienia (10), doskonalą swoje umiejętności kulinarne (14) oraz miło spędzają czas (11)
Zasady uczestnictwa w zajęciach są jasne (19= 100% wypowiedzi)
Najchętniej przygotowywane są dania obiadowe i domowe fast-foody (15), ciasta i desery (11) oraz surówki i sałatki (6)
Opinie uczniów nt koła kulinarnego:
– ciekawe i warte uczestnictwa
-super (4 razy), OK
-chciałbym, żeby zajęć było więcej
-jest świetnym spędzaniem czasu
-jest bardzo interesujące i przydatne
-zajęcia są ciekawe i działają na mnie konstruktywnie
-jest fajnie, ale mogłoby być częściej pod względem gotowania dla wszystkich uczniów szkoły
ER,MK